کانسپت هفت پیکر

جاودانگی…چشم اندازی است بر تداوم زندگی خانه ای ارزشمند و زیبا و جریان خنده ها و خاطراتی که بیش از یک قرن در پی نسل ها، همچنان خواهند بود

انتخاب رویکرد آکادمیک بوتیک هتل و کانسپت هفت پیکر در فرآیند معاصر سازی و استفاده مجدد از خانه باقری گرگان که به مثابه ورود به حوزه گردشگری و مهمان نوازی در جهانی آکنده از مفاهیم ضد بشردوستانه و طبیعت ستیز بود، در کنار استقرار این کاربری در بستر خانه‌ ای تاریخی که برآمده از میراث فرهنگی ملتی فرهیخته می باشد، همواره ضرورت دستیابی به منبعی الهام بخش که توانایی انتشار پیام صلح و دوستی با زمین و آدمیان را داشته باشد را یاد آور می گردید.

این چنین در میانه دریای پر گوهر ادب پارسی، شاهکار منظومِ حکیم نظامی یعنی منظومه هفت پیکر که شیواترین بیان ها در تبیین مفهوم صلح جهانی و اتحاد فرهنگی تمدن های انسانی بر پایه غلبه بر تمایلات خود خواهانه و اهریمنی را در انسانی ترین و عاشقانه ترین ابیات سخن دارا بود، درخشیدن گرفت و به سان زیباترین جامگان برتن این خانه ارزشمند پوشانیده شد.

چهارمین اثر منظوم جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد، متخلص به نظامی با نام هفت پیکر، به بهرام نامه و هفت گنبد نیز مشهور است.

هفت حیاط خانه باقری ها ایده اولیه شکل گیری کانسپت بوتیک هتل هفت پیکر است که بر اساس منظومه هفت‌پیکر نظامی نام گذاری شده است، منظومه هفت‌پیکر نظامی مجموعه‌ای است از داستان‌های زندگی بهرام گور؛ پیش از تولد تا پس از مرگ وی می‌پردازد و گویا رای اختران چنین بوده که بهرام پس از بزرگ‌شدن با هفت شاهزاده از سراسر دنیا ازدواج کند. آن هفت دختر اینان بودند: دختر رای هند: فورک، دختر خاقان چین: یغماناز، دختر خوارزم‌شاه: نازپری، دختر سقلاب‌شاه: نسرین‌نوش، دختر شاه مغرب: آزریون، دختر قیصر: همای، دختر کسری از نسل کیکاووس: درستی. که هر یک سعی می‌کردند با داستان‌هایی که به رنگ گنبدشان ارتباط داشت، دل پادشاه را ببرند.

و اینک سناریو بوتیک هتل هفت پیکر بر اساس برداشت های انتزاعی و گاها عینی از داستانهای باز آفرینی شده از این شاهکار ادبی است. توجه به آثار نگارگری های داستان هفت پیکر در زمان صفوی در انتخاب رنگ ها و شاخت ظروف پذیرایی در دید مهمانان مشهود است

icon rezervasyon 4 e1637190892587